Má smysl řešit přestavbu na CNG a LPG?

Vzhledem k rostoucímu rozdílu cen benzínu i nafty oproti LPG přemýšlí stále více řidičů o této alternativní formě pohonu. Nová auta na alternativní pohon se tak vyplácí již po 2 letech provozu, profesionální řidiči pocítí úsporu již po půl roce.

CNG nebo LPG?

Když toužíte po CNG, pátrejte spíše po originálním vozu již se systémem zabudovaným od výrobce. Přestavba nového vozu je mnohem složitější a zdaleka se nevyplatí jako LPG, ačkoliv má tento pohon větší potenciál pro budoucí využívání. Ten, kdo chce ušetřit, nemusí tedy nad LPG dvakrát přemýšlet. Přestavba obyčejného vozu není drahá a dílnu nabízející přestavbu na LPGnajdete skoro v každém větším městě. Při vysokém zájmu se ale občas čeká na realizaci i několik týdnů.

Pokud jste vše dobře uvážili a chcete plynové auto, zamyslete se ještě nad jednou věcí. Zda mý smysl investovat do koupě plynové ojetiny, přestavba vašeho vozu, nebo rovnou koupě jiného. Je tu totiž jednoduché pravidlo. Majitelé plynových vozidel hodně jezdí, takže srovnatelné ojeté vozidlo na benzín bude téměř určitě v lepším stavu a s menším počtem kilometrů. Dává tedy větší smysl uvažovat spíše o přestavbě benzínové ojetiny na LPG. Je to z důvodu, že ne všechny nové vozy lze snadno upravit bez dalších investic. „Upravit lze ledacos. Jen to nemusí být finančně příliš výhodné“.

Pro koho je vhodný plyn?

Známe dvě základní skupiny uživatelů. Zastánci plynových aut, kteří neřeší ujeté kilometry, poctivě navštěvují revize a současně s plynem šetří. Druhou skupinu tvoří šetřiví lidé, kteří kupují pro přestavbu nevhodné, přestárlé a hodně ojeté vozy a s přibývajícím časem se diví, kolik technických problémů musí řešit. Kazí tak dobrou myšlenku vozů na alternativní paliva.

Pokud budete velmi spořivý, vymstít se vám může i koupě podezřele levného paliva. Spolehlivý naftový motor snadno odejde díky nekvalitní naftě stejně, jako podezřele levný plyn zajistí trvalé poškození celého systému. Nežeňte se tedy slepě za úsporami a zvažte, co je pro vás výhodné.